tisdag, juli 17, 2018

Ett Thailand i Sverige.

 Åkte till Stockholm för att deltaga i Thailands festivalen, ett årligt jippo som pågår i Kungsan, och som är så himla roligt.
 I år inföll det på Kronprinsessans och Frankrikes stora dag, dvs den 14e Juli
 Slussen håller på att slaktas inför den nya uppbyggnaden.
 Turisterna fyller staden och det är ont om plats på kajen nedanför det kungliga slottet.
 Stockholms stad gör som vanligt ett fantastiskt arbete med sina fina planteringar i staden, på de få ställen där det finns växter.
 Att få se ett proffs karva lite i en grönsak eller en frukt och få fram detta resultat, jisses!
 Ja om du inte vill att Ladyboyen/Katoyen gör din sallad så kan du göra den själv tydligen.
 Arbetstid/arbetskostnad är lika med noll då man har tid och råd till detta.
 Otroligt fint gjort.
 Inget man vill sätta en kniv och gaffel i.
 Ett fantastiskt hantverk som jag vet att ett stort antal av mina vänner hanterar.
 Världens bästa Kjelle Berka med fru var på plats och jag fick några ord med honom, vi ska ju om inte så länge bo rätt nära varandra och de satsar just nu på att lära över 100 Thailändska barn att lära sig simma. Lustigt nog i min frus hemort, och hon simmar bättre än mig, :D
 Som vanligt så ställde jag upp i Som Tam ätar tävlingen och gick till final där alla vann varsin tröja i storleken XL, den ska jag tälta ofta i :D
 Thaitjejerna dansar vackert vid Kungsans stora bassäng
 Coola killar som åt den starka Som Tamén och sedan köpte varsitt parasoll.
 Några av mina fantastiska vänner från Facebook och lite olika Thaiforum.
Tror att vi kommer att ses många gånger framöver, om inte här så i Thailand eller någon annanstans. Ha en skön sommar och klaga inte på värmen!

Inga kommentarer: