torsdag, november 08, 2018

Det är mycket nu.

 I Tierps köping händer det saker, bägge pendlarparkeringarna vid Möbeln har stängts av och genomgår en stor förändring. Jag misstänker en utbyggnad av entrén.
 Och vid Uppsala resecentrum är all cykelparkering avstängd pga ombyggnad av stadshuset samt byggandet av ett cykelgarage.
 Hade yngste sonen hemma på besök och han är lite kinkig i maten, men pizza går ner om man gör det lätt för honom att bara använda fingrarna. I detta fall Billys vanliga samt en med kebabsmak.
 Vi umgicks hela helgen från fredag till söndag och hann med att se på film, surfa på nätet och spela spel och snacka med varandra.
 Dags att ta tag i den där stora magen man får av pizza och annat onyttigt, så nu blir det mindre måltider med mindre socker och fett ett par veckor innan jag åker och hälsar på min fru.
 Ibland är det ovanligt lugnt nere vid resecentrum, skönt dock att det är runt 10 grader och snöfritt.
Spacecube heter denna skapelse och hänger uppe under hela november när Allt ljus är på Uppsala. Väntar bara på att dagarna ska flyga iväg nu så att jag kan få umgås lite med min fantastiska fru i 10 dagar i Thailand. Ha det gott allesammans, pok!

Inga kommentarer: