söndag, oktober 28, 2018

Vintern är kommen.

 Glad höst på er alla, nu har de flesta löven fallit, dock inte han som styr landet.
 Det har varit extra mycket löv i år, kanske beror på den otroliga sommaren vi hade och pga avsaknaden av regn så ligger det fortfarande mycket fröer på gatorna.
 Min lokala COOP butik har rea på en del saker de påstår ska falla ur sortimentet, men ska de verkligen sluta med så mycket hårdbröd?
 Kom hem och hade fått en ny kökskran, med avstängning för diskmaskinen. Den är betydligt högre än den förra, vilket är bra när man ska göra rent ugnsplåtar.
 Fick se en supermåne då jag kom hem, såg den på andra sidan morgonen efter. Försökte ta en bild av den med kameran men trots stativ så skakar kameran under tiden man trycker på avtryckaren så de blev inte skarpa.

 Det var tydligen en hockeymatch på stora torget i fredags, någon gick All in.
 Den nya sittstenen på Forumtorget har fått en ställning för spottar, ska bli kul att se vad som kommer att hända framöver.
 Vaknade upp i lördags och det snöade lite, men det smälte bort under dagen. Men nu i morse var det betydligt mer snö.
 På dagiset nära mig händer det konstiga saker, ljuset tänds i runt 20 sekunder, men släcks sedan i runt 20 sekunder och så håller det på.
Så här vill jag inte ha det i oktober, jag har ju bara sommardäck och min bil är automatväxlad och jag har en brant uppförsbacke upp till vägen.
Äntligen! Efter att ha fått byta plan och bo på hotell med lunch och middag så skickade jag in ett klagomål med ersättningskrav till ett flygbolag. Detta var i Mars jag flög och jag skickade in kravet i April, efter många mail mellan oss så kom nu äntligen ersättningen, jag betalade runt 4500, och fick tillbaka drygt 6100, en rätt bra ersättning. Ny resa bokad och om 4 veckor drar jag igen.

Inga kommentarer: