söndag, september 20, 2020

Ansökan om besked inlämnad.

 

Jag var till Byggmax för att byta in lite ny gasol till grillen och kom på att jag behövde halstabletter och tog en sväng till Dollar$tore och där stod denna skönhet.
Så var dessa båda väggar ommålade och reparerade, det tar mycket mer tid än man tror att måla då det ska klättras upp och ner med färghink och ta sig genom plattformar.
Tog in alla hibiskusar från uterummet, kollade upp alla så att de var fria från ohyra, tre veckor senare ser nästan alla knoppar ut så här. De kallas Vita flygare och är otroligt svåra att bli av med, jag sprayar dem med Raid och det brukar hjälpa men man tappar många knoppar pga kylan som sprayen avger.
Här är en blomma från samma växt bara ett par dagar innan, en Cato.
En av mina utomhusväxande hibiskusar har valt att blomma så här sent på året, plantan bredvid som jag fått av mamma har knoppar så jag hoppas att den hinner blomma.
En El Capitolio blommar för andra gången i år.


En Psyche som blommar och själva blomman är nästan lika stor som plantan.
En chiliplanta som bär frukt, dock vet jag inte vad det är för sort, för det är ingen av de jag sått.
Så var dessa två väggar klara, mycket jobb och mycket klättrande med färgpytsar men resultatet är gott.
Man kan ju äta sämre mat än detta, detta var resultatet av en halvtimmes avfart från vägen hem från Uppsala.
Stannade vid mitt svampställe på vägen hem efter att ha plockat upp ett stag till byggställningen.
Har låtit Che Gevara i väntan på Migrationsverkets dom. När vi får svar ryker det, jag skickade in krav på beslut i förra vecka och då har de en månad på sig att svara. Ha de gött!!

Inga kommentarer: