fredag, oktober 02, 2020

Hösten velar, varmt, kallt, varmt, kallt, bestäm dig!

 Så var september avklarad och vi går in i de kallare månaderna, så i veckan blev jag uppringd av Wollerts som levererar värmepellets. De undrade om det var dags att beställa hem pellets, förra året ringde de en dryg vecka senare och då hade jag redan köpt av en annan leverantör, de lär sig. De hade kampanj fram till onsdag och pga den så sparade jag 750 spänn på de 3 pallar jag tog hem. Jag gör av med 6 pallar per år men har bara plats för 3 pallar i källaren.

Yoda är den mest vanemässiga katt jag vet, möter mig alltid i dörren när jag kommer hem, pratar till hon fått tonfisk i köket och torrisar på toaletten, sen vill hon ha massage i ländryggen och lite smekningar på kinden och sedan går hon runt och pratar i en dryg timme. När hon ledsnat på att ingen svarar kommer hon och lägger sig i soffan och njuter av att vara nära husse.
Dagiset, förlåt, förskolan som jag bor granne med har en bod som börjat tappa färgen, men nu händer det saker.
Mörkt, kallt och disigt när man lämnar hemmet för att bland andra pendlare ta sig till jobbet.
Fått massor av ohyra på hibiskusarna sedan jag tog in dem från uterummet, men olikt de flesta chiliodlare så har jag inte fått ohyra på mina chiliplantor, denna från en frukt jag köpte i Thailand.
Här en El Capitolio som trots all ohyra och mängder med Raidspray, ändå slog ut, men som ni kan se så är blomman full med oknytt, mer spray behövs.
Coop Tierp är ärliga med vad de säljer.
Mer dis och dimma och skägget växer, nu bara drygt en vecka kvar till svar från Migrationsverket.
Till och med min Fallskärmsblomma har fått bagg, men den bryr sig inte, den lever ju på att äta ohyra.
Har två utomhushibiskusar och den ena blommar i vitt och den andra i blått, dock blommar de väldigt sent på året.
Som man kan se på min Psyche här så är det fullt av löss och vita flygare på bladen, när jag tog in dem från uterummet var de helt fria från bagg.
Sådärja, julmust, påsk must och nu sommarmust, nu saknas bara höstmust så kan vi fördriva Coca Cola från hyllorna.
Hade närkontakt av tre rådjur på väg till jobbet en morgon, jag gick som vanligt över kullen när det inte är halt, de valde att gå runt kullen.
Jobbar på som vanligt på jobbet, här på övervåningen med att fylla på packmaskinen.
Fem bilar i rad från Taxi Norra Uppland utanför Gästis, vid 18-tiden, gissar att de drack lättöl till maten.
All panel bytt på förrådsboden vid "Dagis".
Som ni ser har de vänt på virket, för tidigare låg det ner och det förkortar livslängden avsevärt. Ha de gott, puss och kram.

Inga kommentarer: