tisdag, januari 12, 2021

Skitåret 2020 är äntligen över

Gott nytt år det fick bli toast Skagen på nyårsafton, jag köpte en färdig från Rydberg´s.
Hittade ett billigt bubbel med smak, 59 spänn, helt ok.
Tanken var ju att min fru skulle ha varit här under nyårsafton, men Migrationsverkets kvarnar mal långsamt.
Lidl hade rea på hyacinter 5,90 så jag köpte på mig en av varje färg, nu doftar det gott i köket.
Och så kom det äntligen ett tunt lager med snö, det blir lite ljusare och nu går vi mot längre dagar.
Satt innan jul på Latitude-59 och pratade om etsning av glas med vätska och inte slipning.
Döm om min förvåning då jag efter jul fick detta glas av jobbarkompisen, både han och jag gillar Fantomen.
Av en annan arbetskamrat fick jag hummus från Syrien, hans hemland.
Så kom det ännu mera snö, men nu tycker jag det räcker för i år.
Gjorde min första läkarkontroll, de kollade hjärta, lungor, blodtryck mm, pratade i en timme med läkaren och sen blev jag skicka för provtagning, 10 rör med blod och en kopp urin. Fick lite snabba svar men ska få svar på proverna nästa måndag och då även bokas in för röntgen/scanning. Allt detta för 200 spänn, Svensk sjukvård är fantastisk.
Det var fin sol hela dagen och lite krispigt i luften, tyvärr vräkte det ner hela natten så jag fick inte en blund i ögonen och de har blockerat hela min uppfart.
 

Inga kommentarer: