onsdag, december 30, 2020

Skitåret 2020´s näst sista dag.

 

Ja så var det här året snart slut och efter jul så mådde jag inte så bra, fick skakningar i händerna och kramp i fingrarna, kunde knappt hantera ett tangentbord och spydde upp allt jag åt eller drack nästan omedelbart. Men jag åkte in och jobbade men detta var det enda förutom vatten jag fick ner, lite hummus crystal från Lidl för 6 spänn.
Julen är ju över så nu har skägget rykt och så även det mesta av det långa håret, men sparade lite mitt upptill.
Så här långt skägg har jag aldrig haft och inte så långt hår heller.
Mitt julsällskap, hon ville inte ha varken skinka, köttbullar eller prinskorv, bara få ligga på soffan bredvid mig och titta på TV.
Så kom det då äntligen lite snö till jul, visserligen bara som mest en decimeter men det var vitt i två dagar innan det smälte bort och det blev plusgrader igen.
På julaftons morgon blommade min fina El Capitolio och det hade ännu inte börjat snöa.

Fick ett SMS från Paketservice/Postnord, den router jag beställt från Bredband2 någon dag innan hade redan kommit, synd att SMS meddelandet kom precis när jag kommit hem, var bara att gå ner på byn igen.

Året julknäckebröd verkade extra intressant när det kostade 3 kronor per paket, jag köpte två för att testa.
Fick en medalj av UNFICYP för mitt deltagande av övervakningen av den militariserade zonen av Cypern. 
Här är den efterlängtade fiberdosan som bara tog tre år att få installerad och nu har jag Internet via fiber.
Min andra leverans av pellets kom precis innan jul, dock hade de gjort fel vid faktureringen, så jag fick göra ett besök och efter lite snack så fick jag ett kort med en tusing på.

Inga kommentarer: