måndag, februari 01, 2021

Så blev det en riktig vinterkyla till slut.

 

Jaha, snart vågar man inte skriva över huvud taget på Facebook, jag lade upp 3 hjärtan i Djurgårdens färger och Jonas Åker svarade med att ogilla mitt inlägg och svarade med att Fy fan för DIF tacka vet jag följt av några svarta och gula hjärtan, jag svarade då glatt Med Ugly och en glad smiley, så nu är jag portad från Facebook i en månad! Allvarligt?
Vi har fått lite kyla de senaste dagarna som lägst -16.4 grader så jag fick gå ner till pannan och höja den med 5 grader så att jag har lite mer än 20 grader i vardagsrummet, men bara 15 i köket.
I fredags tog vi ett par snabba öl på Latitude-59 och sedan hem till en fredagsdrajja, denna gång med lite syltlök men nästa gång får det bli med oliver igen.
Den senaste tidens snöfall och kyla har gjort att även Stockholm har backar att åka i i år, detta har resulterat i att vi nu måste ta fram extra många pulkor, tefat och åklappar.
Kallt men fint på mornarna när man ser Uppsala slott upplyst.
Barnpulkor, tefat och åklappar i alla möjliga färger, en kund köpte 60 åklappar för att sedan två dagar senare köpa 50 till, så mycket åkdon har vi aldrig sålt tidigare pga de milda vintrarna som varit.
Fredagsölen i eget glas på Latitude-59 förra fredagen.
Lyckades med konststycket att slå mig själv med hammaren och lite blodvite uppstod, men sen svullnade handen upp rejält, men gick ner efter några timmar.
Färgmatchar mina läsglasögon med roboten i den andra fabriken uppe i Haga, under 10 grader i lokalerna så vi behöll tjocktröjan på hela dagen. Ha det gott.

Inga kommentarer: