fredag, mars 19, 2021

Bakslag i vädret.

 

Så var det dags för en fredagsdrajja igen då, nu kan jag fira att min fru fått ett godkänt uppehållstillstånd med rätten att få jobba här i Sverige. Nu väntar vi bara på att hon ska få sitt UT-kort så att jag kan boka ett flyg så att hon kan komma hit.
I morse hade det kommit lite lätt snö som även låg kvar när jag kom hem och dessutom fått lite påfyllning.
Vaknar och det är lite småkyligt efter att ha haft ett par dagar med tvåsiffrigt på plussidan.
Jag har en blomma som är märkt Orange, jag tror att det är en El Capitolio, men är inte riktigt säker men den ska snart blomma igen.
Nu är det så ljust när jag kommer hem så att jag kan se vad som händer i trädgården, den lilla gruppen med snödroppar blommar för fullt.
Blommar gör även Vintergäcken som spridit sig från grannens tomt, med lite tur sprider den sig lite mer.
Vi firade bröllopsdag för en vecka sedan, men jag fick fira den utan min fru men bilden är från det tillfället och munken på bilden var han som vigde oss för tre år sedan.
Förra fredagen var vi som vanligt på Latitude-59 och hade med våra egna glas som rymmer lite extra.
Lite extra snö kom i början på veckan så det var bara att dra på sig broddarna igen.
Ja nog har vi fått snö i omgångar alltid.

Inga kommentarer: