torsdag, mars 11, 2021

Nu är det nära!

 

Idag fattades ett beslut, jag vet fortfarande inte vad utkomsten blev men tippar på att jag får se min fru här inom 2 veckor. Jag hade ett muntligt möte med Migrationsverket igår och det verkade gå bra då det var frågor på samma saker som vi skickat in i vår ansökan.
Äntligen kan man se om tågen går, en idiot som sprayar taggar med sitt namn hela tiden och kostar Tierps skattebetalare, mig bla hade sprayat över hela tavlan så att man inte kunde se om tågen gick eller inte.
Tog ledigt i måndags och gick till vårdcentralen för att lämna lite blod och urinprover, det hela var över på 20 minuter.
Yoda sitter i fönstret och tittar efter fåglar, hon börjar bli gammal och nu när det är dags för att byta päls så får hon tovor i hela pälsen. Hon gillar absolut inte att jag är där och klipper bort tovorna.
Var uppe i 18 grader men sen fick vi ett återfall och just nu är det  -8 grader och en del snö och storm så jag tror att Snödropparna har gömt sig igen.
Vintergäcken som spridit sig från grannen blommar för fullt och jag hoppas att min fru hinner hit för att se dem.
På väg till jobbet och det har åter igen kommit 5 cm snö, ja ja biter ihop och fryser.

Inga kommentarer: