söndag, augusti 29, 2021

Oj, glömt att göra inlägg då vi haft fullt upp.

Fredagen den 30 juli så skulle vi åka på en kort semester till Öland och lite mer söderut för att träffa några vänner som bor i Skåne. Min fru som tagit över skötseln av blommorna har omgrupperat dem så att det ska klara sig medan vi är borta.
Vi startade tidigt och var redan framme i Kalmar vid 14-tiden där vi naturligtvis besökte slottet.
Att gå in i slottet hade vi inte tid till då det var en gigantisk kö utanför, så det fick bli att betrakta slottet från utsidan.
Här poserar min fru vid ett av de små husen i den gamla delen av stan.
Kalmars stortorg och domkyrkan innan vi fick tag på ett ställe som serverade någonting som kunde liknas med Thaimat.
E.A.T. serverade en bra buffé och med magarna full fortsatte vi vår färd mot Öland.
Vi hade parkerat nära vattentornet så det var lätt att hitta bilen, nu känner jag ju till Kalmar rätt bra men det var några år sedan jag var här sist.
Ett bevis på att vi var på rätt väg, en väderkvarn, det finns ju gott om dem på Öland.
Tog en selfie på begäran av min fru, utanför Kalmar slott.
Framme på Lundegårds camping där en del har altandäck och en del har med sig båten, vi valde tält.
Något bad blev det inte tal om, det stormade och vi var oroliga att vi inte skulle få upp tältet, det var runt 10 år sedan jag satte upp det senast.
Vi valde att inta vår middag på restaurangen och där var det Brasiliansk fest med uppträdande.
Burgare med pommes och en öl till det för mig och en Caesarsallad med cider till frun. 
Vårt tält som jag märkte att jag inte lika smidigt tog mig in i, men vi sov gott och bodde 30 sekunder från servicehuset, vilket passade oss bra.
 

Inga kommentarer: