söndag, augusti 29, 2021

Semester dag två.

Fredrikskyrkan i Karlskrona, ett måste eftersom jag aldrig varit där tidigare.
Blekinge tingsrätt på Stortorget med en vakande Carl den 11.
Trefaldighetskyrkan/Tyska kyrkan på Stortorget.
Stortorget i Karlshamn.
Marknad på Stortorget något som min fru älskar även om hon inte handlar någonting.
Amiralitetskyrkan, Ulrica Pia i Karlskrona.
Min fru och Rosenbom.
Bastion Aurora och Residenset, Statens fastighetsverk.
En ubåt, men så ska det väl vara här.
En cool cykel som permanent konstverk.
Därefter fortsatte vår resa och nästa ställe att besöka var Karlshamn och Stortorget.
Stortorget i Karlshamn.
Nästa ställe att besöka var Sölvesborg och naturligtvis är detta Stortorget Sölvesborgs museum.
Fontänen på Stortorget och min fru.
Me-Tang Thai i Sölvesborg, detta kanonställe med sitt fantastiska par som, när vi hade ätit klart det vi beställt samt extra stekta ägg , gav mig tre burkar Svart Guld från Carlsberg.
Och så var vi äntligen framme i Kivik och där pågick Kiviks marknad, ett måste att ha varit på.
Vi knatade runt men det var som vilken marknad som helst fast mer högljudd och det var gott om getingar vid allt som var sött. 
Efter att ha rest tältet tog vi en sväng ner till havet, men även här blåste det kallt så inga bad för oss här heller.
Tog en tur ner till hamnen och stötte på en båt från Gräddö, min vän ringde och sa att han kommer inte om det regnar, vilket det gjorde hela kvällen.
Precis när vi gett upp och jag var på väg in i tältet, så ringer vännen och frågar om min Mercedes är svart, jag svarar då att den är silverfärgad och får då till svar att han ser oss. Han hade tagit på sig regnrock och bestigit sin Segway och lastat ryggan med vin och snacks, vi satte oss i receptionshuset och festade till de stängde och då väkte vi min fru och drack lite rödvin.
 

Inga kommentarer: