torsdag, november 18, 2021

Tandagnisslan.

Så var det tredje torsdagen i november och årets Beaujolais Nouveau har släppts, den var märkbart mer robust och kraftig i smaken än tidigare år.
En flaska hamnar som alltid i vinkällaren för att aldrig öppnas.
Folk säger att den dyra soffan på Forumtorget inte används, men jag ser ofta folk som sitter där och nu sitter rökarna där med filtar och kuddar då de inte får röka inne på de närliggande restaurangerna.
Med ljus och värme ser det mysigt ut att få sitta ner en stund.
Min El Capitolio Orange blommade idag och många andra har fullt med knoppar, vintern ser ut att bli full av blommor.
Lade en tusenlapp på en tillfällig lagning av en tand som lagom till Lucia ska få en krona, en kostnad på 6000 spänn, kul.
Kul, på en vecka så har UL ställt in tre tåg och jag har fått tagit buss in till jobbet och kommer då på plats i sista minuten och ibland lite sent.
Min fru börjar orda på svenska och stavar till 100% rätt i denna mening, hon går från klarhet till klarhet, men så pluggar hon hela dagarna också.
Jag fick pedikyr i helgen, något som min fru älskar att göra, att ta hand om sin man och se till att jag mår bra så att jag orkar jobba och dra in deg till hemmet.
Så har jag slängt på vintersulorna på nya bilen, det tog en timme, varav drygt 30 minuter bestod av att leta efter fälgkors och domkraft.
 

Inga kommentarer: