söndag, november 28, 2021

Jobbträff efter drygt 30 år.

Vi var på julmarknad i Strömsberg och det hade kommit lite snö och var några grader kallt.
Vi hann med marknaden och ett museum på runt 15 minuter och då dansade ändå min fru Små grodorna i minst två minuter med alla barnen.
Kärlekens träd är på plats på stora torget i Uppsala, en tradition efter P3´s Musikhjälpen som skapade trenden.
Som vanligt när det blir kallt så faller tåg efter tåg bort och man får åka buss och komma försent till jobbet.
Min Sylvia Goodman blommar lite då och då och trots allt mörker så blommar den fortfarande.
1988 fick jag ett erbjudande om ett jobb och en erbjudan att ingå i ett företag som jag inte kunde motstå. Det höll i drygt två år, men jävlar vad kul vi hade under den tiden. Jag fick ett mail om en återträff.
Vi hade med oss minnen från den tiden och satan vad roligt vi hade då och nu, det var som att tiden stått still.
Är det någonting jag blivit bra på så är det att hålla i glas.
Redan inne på desserten men vi hade långa tal och berättelser om vad som hänt de senaste 30 åren.
Nästan alla var där och vi hade så roligt, Jens kunde inte komma men bad om att få bli ersatt av en apa, men det fick bli vår gamla robot.

Jens och jag för över 30 år sedan.



 

Inga kommentarer: