måndag, december 27, 2021

Kallt avslutas året.

Strax före jul blev det rejält kallt, både ute och inne, min fru sträcker sig till att gå ut och hämta in posten pga kylan.
Själv byter jag kepsen mot en mössa och knallar iväg till jobbet, det blir inte mycket ledigt i slutet av året.
Vi fick kanongod tårta på jobbet näst sista dagen innan julledigheten.
Samt middag på Latitude-59, skulle ha varit julbord men den maten hann ta slut så det fick bli en klassisk burgare.
Dagen före julafton lyckades Upptåget krocka med ett djur av oklar sort. Detta gjorde att vi satt fast i Storvreta i nästan en timme, för att sedan åka tillbaka till Uppsala och få ta bussen hem, en överfylld buss med stående i hela gången, verkligen bra i coronatider.
Vid 4 på julaftons morgon vaknade frun och vid 5 var frukosten avklarad och julklapparna öppnade. Ingen otålighet där inte :D
Iförd sin nya jultröja lekte hon med Yoda och drack glögg.
Det smink hon pekat på i ett reklamblad fanns såklart med bland klapparna.
Men jag hade även köpt lite blandade garner som hon kan skapa med, hon älskar att virka, men har lagt ner det till stor del pga studier av SFI.
Lunchen på julafton fixade jag och det blev traditionell svensk julmat, hon var inte så förtjust i prinskorv eller rödbetssallad. 
Amaryllisen jag köpte på Lidl för 49.90 gav 2 stänglar och 11 blommor och har nu blommat sedan före jul. God fortsättning på er.
 

Inga kommentarer: