måndag, december 20, 2021

Snö!

Började få slut på pellets, så jag ringde Wollerts och de sa att jag skulle få leverans inom 10 arbetsdagar, detta stod på plats efter 3 dagar.
Min älskade hustru fyllde år och fick ett paket av min mor, innehållande chocklad.
Som vanligt så levererar inte Upptåget eller någon annan leverantör av spår . En dag på vägen hem hade det ståt still i mer än 3 timmar med lögnen om att det var folk på spåret, lustigt nog var alla tåg inställda åt tre olika håll, får idag reda på att SJ har personalbrist.
Besökte Tierps kyrkby för att ta lite fina bilder medans det fanns snö.
Hustrun älskar att få ta en promenad i sin fina kappa.
Stjärnan på plats och dags att njuta av lite ljus i mörkret.
Kallt en dag och plusgrader en annan.
Nytt ljus på centrala Uppsala.
Kommer hem till en nyskottad entré.
Julklappar på jobbet med glögg och skinkmackor.
Varde färgat ljusi stan.
Hon har hittat mina gamla tigertofflor från 80-talet.
Var till Tierps återvinning och frun hittade en fin vinterkappa för 80 spänn.
Sitala njuter av den nya kappan i snöyran vid minus 3.
 

Inga kommentarer: