måndag, november 21, 2022

November snow!

Minnen dyker upp, som ni ser var det inte bara jag som fotograferade den solnedgången, mobilerna i högsta hugg :D
Kalendrar med löfte om drömresemål och ja inte långt ifrån där vi vill bo på vinterhalvåret, tomten har vi redan, nu ska vi bara bygga huset.
Facetimear med min fantastiska fru, vi hinner ju knappt ses här hemma, men med mitt nya jobb sparar jag in två och en halv timma restid per dag, samt att jag det första haklvåret tjänar 2000 mer i månaden, någonting vi behöver, om sedan Munters gillar mig så blir det betydligt mer i lön och vi kan börja leva och njuta av vardagen.
Lavendeln blommar fortfarande, men nu kommer vintern och kylan.
Tågkaos så gott som varje dag, tåget är redan tre minuter sent men ingen information om det, många som åker med detta tåg ska med ett anslutningståg till Stockholm. Ska bli så jävla skönt att slippa kolla UL´s hemsida varje morgon för att se att tåget går, för att sen ändå bli blåst och få ta bussen.
Höll på att glömma då den tredje torsdagen inföll så tidigt i år, så det fick bli samma producent som förra året.
Och så kom den första snön för denna vinter, inte för i år för den kom i januari.
Har nu fått nästan två decimeter men tänker inte skotta, jag trampar upp en stig.
Minus 1 ute och detta är temperaturen på ytterdörren.
Samtidigt mäter jag kakelugnen som matas med pallved.
Var in till Grolls i Uppsala idag för att hämta ut lite arbetskläder, blev en tung kasse.
Sådärja, då är jag redo för mitt nya jobb, bara skorna gick på 1800 spänn.
Attans att man ska vara höjdrädd annars hade frun och jag lätt kunna ta detta jobb, jaja, livet går vidare.
 

Inga kommentarer: