fredag, november 04, 2022

Bland monster och andra varelser

Det är rejält disigt vissa mornar när man ska ta sig till jobbet, men det är fortfarande ovanligt varmt, runt 8-10 grader trots att vi är inne i början av november.
Men när solen går upp och kastar sina stråla på Miss Voon´s gyllene fasad slås man av färgprakten.
Här hemma så har COOP laddat upp med glögg och pepparkakor.
Men snart har väl alla drycker provat på som glögg, eller?
Tycker mig se ett tema hos Gävles Elevsalong.
Gävles fantastiskt vackra brandstation.
En tunnel under stationsområdet har smyckats med graffitti som gått fri från taggar.
Snygga monster och klara färger.
Även Super Mario fick vara med.
Oklart hur länge vi får njuta av denna konst som består av 38 verk.
Här gott om färger och detaljer, lite kärlek mellan robotar.
Sjömanskyrkan i Gävle var det sista jag såg innan jag åkte hem för att kasta in tvätten i torktumlaren inför kvällens jobb.
Jag fick en ny tandprotes, då den gamla började bli torr och stel, lite eyeliner och ögonblod samt smink och tandsvärta och man är genast lite läskig.
Vi ska infinna oss 16.30, men parken öppnar inte förrän 19.00 så vi har gott om tid för förberedelser, det blir gott om tid att kolla mobilen. Jag tror att denna kille jobbar som zombie.
Här är en kille som jobbar i leksaksmakarens hus, därför de ljusa färgerna.
Här fixas en av tjejerna med airbrusch, ingenting jag använder för jag jobbar i mörkret och min sminkning som jag lägger helt själv är läskig nog, har jag märkt.
Ytterligare en zombie, jag tror han jobbar i Zombie expressen, men vi är så många att det är svårt att veta var alla jobbar. Det är ju ett team på dagen och ett team på kvällen, en del av dem jobbar bägge passen och är i parken från 8.30 till midnatt.
Den här tjejen är riktigt läskig när hon fått på sig sina tänder, jättetrevlig tjej.
Min samarbetspartner som nu slutat så vi har jobbat klart med varandra, hon gick före mig för att stjäla uppmärksamheten från besökarna, så att jag kunde dyka upp ur tomma intet och skrämma skiten ur folk. Ett drag som kallas Jump Scare.
Den här läskiga tjejen påminner om den där tjejen som dyker upp i en hiss på Youtube eller Carrie i filmen som bygger på Steven King. Ikväll är det dags igen och på lördag min sista show i Furuviksparken för denna gång.



Inga kommentarer: