onsdag, september 27, 2023

Vi testar igen

Ja det var ju en billig fylla.
Köpte lite billiga grejer på Flitiga händer när det var halva priset tro att allt gick på 75 spänn.
Acklejan en av få som är kvar stod rätt länge i blom.
Sitala njuter i bubbelpoolen, så även jag så gott som var enda dag.
Dagliljorna har också slagit ut.
Vi var in till Uppsala för ett besök hos handkirurgen men hade tagit fel på tiden så vi hade 5 timmar att slå ihjäl.
Passade på att äta lunch på Amazing Thai, det blev buffe' och en öl.
Så har hon fått  handen undersökt och ett tummstöd som hon ska ha när hon sover, vilket hon gjorde i en vecka, sedan la hon den åt sidan.
El Capitolio Sport blommade.
Så var det dags för mitt besök på sjukhuset så att jag kunde få ut min hjärtmedicin, den tiden stämde.
Sådärja nu ser värdena bättre ut.
Vi köpte lite mango på rea på Lidl och Sitala gjorde iordning den med socker, salt och chili, mycket gott.

Var till kommunens återbruk och köpte en kasse böcker för 20 spänn.
Var en scäng till Stockholm för att tillbringa hela dagen med att besöka Thaifestivalen.
Sitala vann en keps och jag drack extra dyr öl.
Vi träffade många nya vänner som bjöd på mat och jag bjöd på Bento.
En eftermiddag tog vi tåget till Medhedeby fär att äta middag vid sjön, gott om mygg var det.
Mycket gott att äta och när vi klara så åke hem till våra vänner och drack öl och sprit till 4 på morgonen.
Våra vänner Svante och Koi.
Man har fått lite färg av att sitta i poolen.
Köper ofta billig frukt och grönt på Lidl 25 spänn för allt detta.
Åkte hem till mina gamla grannar för att äta en bit mat.
Här är mitt gamla hus nu med svart tak och solpaneler på både huset och garaget.
Blev gott om vinbär och krusbär i år som min fru plockade av och sålde till en uppköpare.
 

Inga kommentarer: