onsdag, september 27, 2023

Do you remember?

Min fru har klätt upp sig för att gå till skolan.
Här klädd för regn i skogen, jag släpper av henne vid 9 och hämtar vid 15.
Och mycket svamp blir det varje dag trots att hon går där varje dag.
Och när hon kommer hem blir det ett dopp i poolen och en kall öl.
Ibland blir det en fest för två i uterummet, kräftlycktorna har hängt där i 3 år nu.
Lite äkta vara som jag fick när jag slutade på Skottens Plast för snart ett år sedan, så det var dags att dricka upp den.
Men eftersom Sitala har problem med tummen så får jag skala alla kräftorna och sen gör jag soppa på skalen.
Ibland sitter hon på golvet, ibland på stolen och ibland står hon, plastbackarna har hon hittat i skogen.
Satt och solade när den här lilla krabaten kom och hälsade på, en liten blomfluga, utöver den så har jag bin som kryper in under dynboxen.
Sitala sitter ju i högst en kvart i poolen, sen går hon in och duschar och när jag kommer ut ur duschen en dryg timme senare så står min mat på bordet.
Sitala har fått ett busskort och en arbetspraktik i Karlholm på ett äldreboende, men hon hoppar över lunchen och tar med den hem till mig så nu har jag  fått husmanskost i 3 veckor.
September och 25 grader ute och sol.
Dags att hämta hem mer kantareller.
Frun kommer hem från praktiken.
Dags att klippa sig tror jag det börjar bli långt nu.
Psyche och Swan Lake blommar flitigt.
Min äldste som Adam fyllde 23 den 13e.
Kantarelldrottningen.
Mer svamp.
En 25 kronors kasse till fylld med frukt och grönt.
Sällskap i poolen en stund nu med kort frisyr.
Kantareller och trattisar.
Packade upp svetsen jag köpte för 15 år sedan men får gnista med ingen fog.
Vaknar av ljud i köket vid 06.05 går upp för att gubbpissa och då står hon där och rensar svamp.
Avsläppt i skogen vid 9.
Vi har fått nya skyltar i köpingen som visar var saker ligger, fina,

Så var all bråte borta och jag har ktattat till gruset för att göra en liten tillfällig rabatt.
Jobbat med att förlänga stödmuren som hindrar gruset från uppfarten att glida ner i trädgården.
Blev uppringd av min chef från Furuviksparken som undrade om jag vill jobba några helger i höst, frågade om frun fick hänga med och det var hon positiv till.
Lökar på rea 20 spänn påsen på Lidl.
Och vips så var de nere i jorden för att komma upp i vår.
Gick ut en dag för att jobba lite och hade besök av 2 blåmesar i uterummet.
Byggde mig en sågbock så jag slapp kröka rygg.
22a september och fortfarande så varmt att man efter badet kan sitta i shorts.
El Capitolio Sport blommar igen.
Lärde frun vad man kan göra med lönn näsor.
Leverans av 15 kilo kantareller.
Dagen efter att ha varit in till Uppsala för att kolla hennes hand så fick vi leverera 12 kilo till.

Inga kommentarer: