tisdag, juni 25, 2024

Det här suger någonting fungerar inte så jag får ladda ner alla bilder innan jag kan lägga upp dem.

Loppis på stortorget i Tierp och massor av saker att köpa om man har ett jobb och inkomst, köpte dock en skål från Gabriel keramik utanför Timmernabben vid Kalmar och ett par snygga sandaler till min fru för 15 spänn tillsammans. Det var Sossarna som höll i loppisen.
Min mörka Iris har börjat blomma, underbart.
Och så var vi på fest hos våra kompisar som bor i Mehedeby och körde en grillkväll, värdens kusin var också där, norrlänning och hade gjort FN-tjänst, så vi hade mycket att prata om.
Vi hade tur med vädret också och ont om mygg var det också.
Fick med oss lite skaffning hem också då vi tog 22 tåget hem och kom i säng före 23.
Många av de hibiskusar som jag var rädd för att de var döende har tagit sig och efter omplanteringen så ha de flesta gjort en comeback.
Har fortsatt att gå i skolan, men om jag förstår någonting är värre.
Verkningsgrader ur ett specifikt ämne och hur man räknar ut det, jag måste fortfarande ha mallen framme för att lösa det.
Och mina hibiskusar fortsätter att blomma nu när värmen kommit och de fått ny näring och fick ett tips av en klasskompis som är biolog i grunden att det är kväve de behöver och inte vatten.
Här räknar vi ut förångning, undertryck, övertryck och effektivitet på ett system för köldmedium.
Sutare, har ni ätit det? Första gången för mig, thai äter ju allt som rör sig eller växer.
Min fina Arionicus som jag haft så många år fortsätter att blomma.
Den mörka Irisen som jag tog ett rotskott från utanför den Italienska ambassaden i Stockholm levererar.
 

Inga kommentarer: