onsdag, juni 26, 2024

Hot summer wanted

Tyvärr har varken redskap eller rygg fungerat denna sommar så gräset växer sig högt, men snart har jag 2 veckor sommarledigt och ska då försöka ta tag i tomten.
Min fina gula Iris.
Den El Capitolio som jag trodde skulle dö för några veckor sedan har kryat på sig.
Och så har inspektören varit här och bett mig dra igång systemet, precis innan midsommar.
Har ingen aning om vad de olika sidorna på mätaren betyder men kan ju alltid gå ut på Vattenfalls sida för att se hur det ser ut med in och uttag av elen.
Psyche blommar på övervåningen.
Plockade lite blommor för att kunna knyta kranser till tjejerna inför midsommar.
Den ljusblå Irisen som blommar så flitigt.
Lite väl mycket lav sov växer på träden nere vid ån där min fru ofta går på morgonen och jag ibland på kvällen med henne.
Där växer även den vilda gula Irisen flitigt.
 

Inga kommentarer: