fredag, juni 28, 2024

Det växer ute.

Tre dagar i rad har vi satt ihop och testat begagnade kylsystem, här luftvärmepumpar.
Vi fyller med kväve och kopplar el och alla i klassen får prova på.
Färdigkopplat och dags att kolla om det fungerar, sedan märka upp.
Sista veckan av Pioner närmar sig, så passar på att njuta av dem.
Doftshersminen blommar för fullt och doftar underbart.
Njuter av mitt dagliga bad efter skolan med någonting kallt att dricka i värmen.
Psyche blommar flitigt.
Fredag och färdig med skolan för ett par veckor, firar med en stänkare med is.
El Capitolio Sport Orange blommar trots värmen.
El Capitolio med lite varigierade blad ville också blomma.
Gin och tonic och podd efter skolan när solen skiner är aldrig fel. Speciellt när man fyllt upp poolen till maxnivå och sänkt värmen till 36 grader, då kan man sova i poolen.
Hittade äntligen ett läge på grästrimmern där jag kunde fixera centrumskruven som är vänstergängad, fick ta bort en bit plast för att kunna ta den den fasta nyckel jag använde för att dra åt skruven. Så nu blir det rensat på tomten.
Den anläggning jag stått vid i två dagar för att lära mig hur ett kylsystem fungerar med undertryck, övertryck, förångning med mera.
 

Inga kommentarer: