torsdag, juni 27, 2024

Midsommar i Söderby Karl.

Nana och Sitala tar selfies i trädgården innan vi åker iväg på fest i Söderby Karl nära Grisslehamn.
Blommor till kransar är plockade och jag har packat ner tång och ståltråd samt kläder och fyllt en kylväska med något gott att dricka.
Hela gänget samlat för fredagens firande, värden och jag pratade Afrikas historia och delade på en flaska god whisky och sänkte 6-8 öl i var.
Sitala, Nana och Tony i vardagsrummet.
Min fantastiska fru Sitala.
Tonys och mitt projekt, att tömma dessa, den första hann vi med på fredagen, den andra tar vi dagen efter.
Lite av de blommor jag ska göra kransar av, tjejerna var ut och plockade i naturen.
Dagens arbetsplats för bygge av kransar, en öl och mycket blommor och det kommer att gå bra.
Nana med sin nya krans och Tony förbereder grillen för grillning av getkött, han är från Kenya och där äter man gärna getkött.
Tjejerna förbereder maten i köket innan de andra gästerna ska komma, ägghalvor, sill och potatis samt lite grillad get och thaimat.
 

Inga kommentarer: