tisdag, oktober 28, 2008


Gissa hur lång tid det tar innan man får bort yoghurt från alla ihåligheter på en bär bar dator! Kan säga att det tog ett jäkla tag. Tog den tidiga bussen in till jobbet, för att jobba in lite tid, men halvvägs in till Uppsala så bromsade chauffören in snabbt fick sladd och ett par rejäla kast på dragspelsbussen och jag som satt långt bak kastades ur mitt säte och ut i gången där jag såg flera medresenärer ligga. Jag satt kvar i väntan på en rejäl smäll men den uteblev lyckligtvis nog. Bussen lyckades undvika alla kraftiga träd och kom in på en sidoväg.

Reste mig upp och letade reda på mitt säte, som lossnat och låg i gången, satte mig och tog upp min ryggsäck från golvet. En stund senare och ett par försök att backa ut bussen på vägen igen så var vi på väg. Jag tänkte att "hoppas att datorn och kameran höll" såg sedan på ryggan och insåg att det nog inte gått så bra. Väl på jobbet fick jag skälja av allt i ryggan plus jackan. och sedan öppna datorn och torka rent och blåsa bort så mycket yoghurt som det bara gick.Fick öppna Power supplyen och löda om den lite och låta den torka innan det gick att starta om datorn. Men den fungerade trots allt och som ni ser så var kameran hel också.

Och så finns det folk som tror att det är tråkigt att pendla med buss!

Ha en skön vecka och kör försiktigt för det är halt därute.

Puss och kram

M

Inga kommentarer: