fredag, oktober 02, 2009

Höst, burr!!!


Jah så var det fredag igen då. Åkte till morbrors garage och lämnade "Pärlan" för att få lite plåtskador fixade, han ska dessutom fixa bromsskivorna som är vinda. Morsan skjutsade mig dit och släppte sedan av mig på gamla E4:an mellan Lövstalöt och Högsta, kallt som F-n och blåsigt. Hade dock sån tur att bussen kom efter 10 minuter. Fick låna en tigersåg av morbror så att jag kan såga upp ett hål över det nya fönstret så att jag kan höja den övre fönstersmygen och naturligtvis så sitter det ju en stock/regel där som ska sågas på längden.

Var förbi på värmedagen hos Hellenius igår och kollade med honom vad det kan vara för fel på automat shunten till pannan och det kan vara temperaturgivaren som är paj, ett vanligt fel enligt honom. Beställde pellets av Wollerts och fick ett så bra pris att om jag bara köper 8 ton i vinter så har jag sparat 3000 spänn mot om jag hade köpt det på Granngården. Det är 500 i månaden som jag kan lägga på en liten semesterresa till hösten, eller betala mina räkningar med :-( Drog igång elementen i huset, det var lite svalt om man säger så, 16 grader i hallen och 18 i köket så nu får vi hoppas att det kommer pellets i början på nästa vecka.

Måste förbi affären och handla lite innan miss G kommer, för jag har varken kaffe eller mjölk hemma, tomater och lamm har jag dock i överflöd, ja också svamp såklart. Ni får ha det så gott i höstrusket, ja jag vet att solen skiner just nu, men det blir sämre i kväll och helgen ska tydligen inte bli någe vidare.
M

Inga kommentarer: