tisdag, september 29, 2009

Så var helgen slut, ÄNTLIGEN!!! Inte för att det var tråkigt, mest för att det var jobbigt att ha miss G i soffan och morsan putsandes fönster medan farsan och jag bytte köksfönster i höst stormen.

Tomaterna i växthuset är på G och det blir gott om dem, jag har hängt om gardiner, styckat två lamm och malt färs, betalt räkningar och tagit hand om tvätt och sen var jag så slut att jag funderade på semester.

Det blir så fort mörkt att jag inte hinner göra något då jag kommer hem från jobbet och måste då jobba på helgerna när miss G är här och det känns inte rätt mot vare sig henne eller mig. Behöver mura/gjuta lite i källaren innan vintern och få in lite värme i växthuset nu när frosten kommer. Altanen kommer att få vänta till våren, tror inte att jag kommer att hinna färdigställa den innan vintern, inte helt i varje fall.

På jobbet är det fullt ös, en transportörsmotor skar ihop och jag fick kontakt med en tekniker som ska skicka en ny motor. Annars har maskinerna skött sig bra i dagarna och de nya "tassarna" i svart är riktigt snygga, kommer nog att slå väl ut, stackars K som kommer att få jobba hårt för en gångs skull.

Umbala kommer att gå upp 11 kronor den första och kvaliteten har gått ner den senaste sändningen, enligt min insider så har de skyllt på en ny tappningsanläggning men jag tror mer på ett ökat tryck och kortare lagring. Så nu blir det en höjning från 128 till 139 spänn men då snackar vi 3 liter!

Ha det gott och ta det lugnt, livet är det som passerar medan du står bredvid och undrar vad som händer.

M

Inga kommentarer: