måndag, maj 31, 2010

Sommaren är här, sluta leta!

Jippi, har arbetat halvdag på Skottens för första gången sedan den 5 Mars. Efter att ha pratat med sjukgymnasten och läkaren så fick jag gå tillbaka till jobbet om jag tog halvtid den första veckan. Och jag förstår vad de menade om att ta det lugnt i början, för när jag kom hem så var foten svullen och jag fick lägga upp den i högläge.

I helgen som gick var det meningen att Miss G och jag skulle åkt till Örbyhus och tittat på Örbyhusdagen, men det regnade katter och hundar som de säger i ett öland en bit västerut. Så vi gick igenom några filmer och ett par avsnitt av Lost istället. Slog ihjäl 10 mygg i vardagsrummet före frukost, har nu stängt spjället till kakelugnen där jag misstänker att de tar sig in.

På söndagen fick jag hjälp av Miss G att klippa gräset som nu var så långt att man kunde slå det med lie. Vi var nödgade att smörja in våra lekamen med myggolja då det höga gräset var perfekt tillhåll för solskygga myggor.

För att inte veganerna ska ruinera kött och fisk industrin har vi i helgen grillat lax, fläskkarré och kyckling. Jag gjorde dessutom en mycket god rabarberpaj med honung och madeira i pajdegen. Rabarberna växer som bara den och jag skulle kunna skörda åtskilliga kilon i veckan just nu men får nog skära ner och kasta i komposten då man inte ska äta för mycket rabarber, pga att oxalsyran inte är bra för levern. Vin kommer jag naturligtvis inte kasta i komposten, sniglarna kräks då och det vill vi ju inte.

På fredag så ska Miss G och jag kassera in våra vinster som vi vann på en tävling i våras, på Vinordic, varsinna 2 friplåtar till en vinprovning på Haga Forum. Om vädret tillåter åker vi till Millesgården och tittar på statyer på lördagen eller bara sätter oss och tittar på båtar och tar en öl eller ett glas vin.

Ta det lugnt i sommarvärmen, ni som har den, och krama varandra i trafiken och annars också.
M

Inga kommentarer: