måndag, juni 14, 2010

Gott om evenemang

Den gångna veckan har jag jobbat heltid och det har gått bra, trots läkarens missnöje med detta. Tydligen läker inte benet så bra som han hoppats på, men jag har definitivt fått bättre styrka i fot och ben. Vart dock utskriven från sjukgymnasten idag som tyckte att jag klarar mig själv nu.

I fredags var jag till Vaksala torg och tittade på Beachvolley i sand och passade på att ta mig upp och njöt av utsikten från UKK'an. Sen kom miss G och hämtade mig och vi körde hem till Tierp.

På lördagen tog vi en promenad i blåsten, för att titta på lite snabba bilar. Det var Arena Tierp som ska ta över flygplatsen här och bygga om den till ett motorcenter med dragracing och förarutbildning, halkkörning med mera.

Söndagen gick åt till att klippa gräsmattan, vilket miss G gjorde, jag trimmade kanterna med trimmern som man kan hålla med en hand. Sen började det regna när vi var så gott som klara och då gick vi in för att se en film och jag lagade till en fisksoppa på torskfilé och rotfrukter. När miss G åkt hem skulle jag se på TV´n som börjat knäppa och tappa färgen, när plötsligt den förstärkta antennen gav upp och dog. Har idag fixat en annan antenn så att jag kan se ett par kanaler åtminstone. Så ikväll blir det Ingen bor i skogen med gänget bakom Mammas nya kille, Klungan. Humor på hög nivå.

Ha det gott
M

Inga kommentarer: