lördag, februari 19, 2011

Mello och QX 2011

Har precis sett Melodifestivalen del 3 2011 och måste tyvärr säga att det inte var skönsång direkt men hyfsade låtar som kommer att låta ba när de kommer ut i handeln. Tyvärr gick inte Sebastian Karlsson från Morgongåva vidare. Underhållningen innan artisterna var OK men det märks att Peter Stormare inte var ett särskilt bra kort och därför kortades den sketchen ner. Leif Silbersky var mycket rolig dock.

Bättre var det under QX galan 2011, massor av roliga skämt, bra musik och fantastiska överraskningar, tex Björn Ulvaeus i glitterdräkt från ABBA tiden, Joel Burns m.fl.

Kylan från helvetet har flyttat in och natten som gick kom med -25 grader och det ska tydligen hålla i sig ett tag framåt. Hade dock hela -18 grader som varmast, sågade upp två lastpallar till ved och fick kakelugnen att bli ljummen. Min älskade Miss G har dock flytt kylan och sitter just nu i regnet i Dominikanska republiken och väntar på sol. Som tur är har jag lilla Yoda som håller mig sällskap och kommer och lägger sig hos mig för att dela värme.

Håller mig lite kort för att hinna se lite film innan jag knoppar in i vardagsrummet, som är det varmaste rummet, hela 18.4 just nu. Ha det gott.
M

Inga kommentarer: