måndag, februari 28, 2011

Pata, fråga Linus annars blir du stekt på forat.

Precis som de sa på Telia-butiken så slutade det mobila Internet modemet att fungera idag måndag. Jag tog därför med det till butiken och tackade för lånet och passade samtidigt på att fråga om fakturan på 707:- och fick till svar att den skulle jag inte ha, detta var ju ett gratis lån. Jaha där ser man, blir till att ringa runt lite till Telia igen då. När jag kom hem fungerade fortfarande inte uppkopplingen så det blev till att installera HTC Sync på datorn och sedan använda mobilen som ett modem, funkar bra men det är ju inte idealt att titta på SVT Play till exempel. Funkar dock bra att kolla Twitter, Facebook och kolla mailen.

För att citera Martina Haag, och på jobbet går det också bra. Har packat rörskydd till Clas Ohlson och nu packar jag en order till vårt västra grannland. Nicke och jag har byggt till och om lite på roboten så nu slipper vi gå ifrån våra stationer när det krånglar, roboten blåser rent sensorerna och lite av flaskhalsarna och besparar oss en hel del tid. Vi har kommit ikapp och behöver nu inte jobba över på kvällarna. Det produceras mer golvskydd än jag hinner med att paketera och sortera, som tur är har vi vår vän från Bangladesh. Vi håller på att lära upp honom så att vi ska kunna ha full fräs på allt hela tiden.

I morgon är det en ny månad och i slutet av den ska jag tydligen åka till Sälen och åka skidor, vi får se hur det blir med den saken, foten och benet värker fortfarande och ekonomin är körd i botten, men pengar är ju bara pengar och sånna brukar alltid gå att få fram på ett eller annat sätt, har lite övertid kvar att ta ut och en veckas semester som jag kommer att byta in mot pengar.

Nu är det bara fyra dagar kvar tills min älskade Miss G kommer hem från Karibien, har längtat så efter henne. Nu jobbar jag hårt på att få upp värmen här hemma så att hon inte får lunginflammation av skillnaden på utlandet och den långt ifrån varma luft som är här inne i huset, just nu uppe i cirka 15 grader. En grad varmare än igår, allt enligt devisen, sakta men säkert. Brukar gå bra ett par dar, men sen lägger pannan av av okänd anledning och jag får börja om från början.

Nu ska jag avsluta min vodka/lime och kolla lite på de få tv-kanaler jag har fram till dess att min bredbands-tv kommer igång.

Ha de gött.
M

Inga kommentarer: