söndag, mars 20, 2011

Kommunikation

Jag tog som ni ser Upptåget till Upplands Väsby och bytte till Pendeln vidare till Stockholm C och sen gröna linjen till Gubbängen. Eftersom vin kära särbo ville att jag skulle komma så gjorde jag så och hela vägen skickade jag små meddelanden via Gowalla, Twitter och Facebook. När jag öppnade dörren till hennes lägenhet var hon glatt överraskad, hon hade inte sett ett enda meddelande och kopplat att jag var på väg, detta trots att jag fått svar från henne där hon undrade var jag var på väg. I detta fallet låg bristen på kommunikation att hon för en gångs skull inte tittade i mobilen tillräckligt, tågen gick som på räls.

Idag ha vi firat Miss G's son som fyllde 19 samt varit på lägenhetsvisning vid Globen. Nu sitter jag på röda faran och är snart framme i Tierp där jag blir varmt mottagen av katten Yoda. Skall bära lite pellets och sen måste jag tvätta och packa inför resan till Sälen på torsdag. Tittar väl på TV 4 ikväl då jag fortfarande inte fått några kanaler eller telefon, tack för det Televerket, ja Telia då.

Ha det så gött, nu är det fanemej vår.
M

Inga kommentarer: