lördag, mars 05, 2011

Vilken underbar morgon

Denna morgon går mina tankar till min bror som nyligen kommit hem, dock bara över helgen, från Riyadh där han är och jobbar. När jag efter tre veckor utan flickvän får vakna bredvid henne förstår jag hur jobbigt det måste vara att jobba i ett land utan att ha sin familj nära. Miss G landade igår morse på Arlanda och åkte sen till sitt jobb, jag åkte till mitt och tog sedan tåget till Stockholm och vi möttes på Centralen.

Min underbara flickvän hade godheten att köpa lite presenter från Dominikanska Republiken, där hon varit på solsemester i två veckor, det blev en flaska Rom och en flaska Whisky, hon vet vad jag gillar.

Fick ett samtal från en tekniker på Telia som undrade om jag hade mitt modem inkopplat. Det har jag, men uppkopplingen har inte fungerat sen jag fick det för en vecka sedan, jag har kontakt mellan datorn och modemet men inte ut mot Internet. Fick på kvällen ett SMS att det skulle fungera när jag kommer hem, vi får väl se.

Nu ska vi ut och njuta av det fina väder som sköljer över det underbara vårland vi lever i, ha en skön helg på er allesammans.
M

Inga kommentarer: