söndag, april 03, 2011

April, april..

Sådärja, då var första helgen i april avklarad. Veckan som gott har varit fylld av sjukt mycket jobb och jag var klar 15 minuter innan jag slutade, eller som man säger, på håret.

I helgen har jag och my lady tagit det lugnt och planerat hur det smidigast ska gå till att fixa hennes nuvarande lägenhet, fixa till hennes nästa, samt hur vi ska kunna flytta hennes möblemang. Så idag efter att jag för andra dagen i rad serverat henne frukost på sängen och sen sett på två filmer så var hon tvungen att åka hem och jobba, jag passade då på att städa ur bilen och fixa till allt som behövs vid nästa helgs renovering av hennes vardagsrum.

Jag har fått TV och bredband att fungera överallt och väntar nu bara på att telefonerna skall komma igång. April blir stressigt med tanke på allt som skall göras, tapetsering, målning, hyllande av särbos mamma i Sundsvall, firande av påsk m.m. I maj blir det visning av hennes lägenhet och i slutet av juni blir det flytt av särbo med son till Globen. Dock skall det först byggas upp en vägg med skjutdörr i den lägenheten, samt ett barkök och eventuellt kakling av väggarna i badrummet m.m.

Juli är lika med semester, men jag tror att det skall installeras ett nytt värmesystem här då, det gamla suger fett. Kanske hinner med lite övrig renovering av huset också. Augusti är kräftmånad och sen kommer september med en veckas semester i Turkiet som grädde på moset, vi får se hur det hela utvecklar sig.

Nu korkar jag upp och intar soffläge, gött mos på er.
M

Inga kommentarer: