måndag, april 18, 2011

Vintern rasat osv.

Så har nästan all snö smält bort och det har blivit riktigt varmt, svårt att tro att det för bara 3 månader sedan var -20 grader ute och 8 inne.

Veckan har flutit på bra med många utmaningar då en del maskiner behövt lite extra kärlek och fix. Vi beställde ett gäng sensorer på eftermiddagen och fick den till rabatterat pris redan dagen efter före klockan tio, bra jobbat där OEM. Ordrarna fortsätter att drälla in och håller oss fullt sysselsatta.

I helgen var jag i Gubbängen igen och jobbade, Miss G hade lagt ut nyckel så att jag i god tid kunde börja måla väggar, lister, socklar och foder. På lördagen tapetserade jag en vägg, målade dörrar, lister foder med mera ständigt under uppsikt av katten Sissi.

Söndagen gick i samma stil och när klockan slog 15.30 så var jag nödd och tvungen att styra kosan hem mot Tierp, där den sista pelletsen brunnit upp i pannan. Slog över till el och stängde av de två sista elementen och gav Yoda mat. Yoda är en mycket , av mig, väluppfostrad katt och kliver aldrig på bordet i vardagsrummet, men när jag lagt över lite bilder från telebobon och tittade på dem på datorskärmen så hajade Yoda till och klev helt sonika tvärs över bordet fram till skärmen och stirrade på bilden av Sissi.

Min lilla mamma var ner till jobbet med ett par Eccoskor hon fått tag på, extremt sköna och kräver ingen knytning. Jag har haft lite problem med foten jag krossade då den fortfarande är lite svullen ibland och jag då får nageltrång. Skorna är dessutom väldigt luftiga, vilket gör dem bra att ha på jobbet.

Våren har tagit sjumilarkliv och mina krokusar har redan blommat över :-( dock har scillan brett ut sig över hela trädgården, vilket jag gillar och trycker på Gillaknappen.

Ha det gott och passa på att njuta av all sol nu i påsk.
M


Inga kommentarer: