söndag, juli 10, 2011

En vecka till semester...

Veckan som gått har präglats av massor av jobb inför semestern, har haft elknas då tjälen dragit en fas ur läge. Följden blev att jag haft lite ström här och där men fick hit en kille som sen kortslöt mitt gamla skåp på utsidan av huset. Två dagar senare var allt ordnat och nu klart snyggare än tidigare.

Min älskade flickvän passade på att åka hem till sin familj i Sundsvall under Gatufesten och fick träffa min stora idol Svampbob #, jag tror jag ska träffa honom den 28 Augusti i Stockholm istället.

I veckan har jag rensat i trädgården, klippt gräs samt snickrat på altanen på framsidan. Har dessutom börjat riva trappen mot trädgårdens baksida som mest bestod av ruttna stockar.

Då jag bara tar ut två veckors semester i sommar så passar Miss G och jag på att ta oss till Sveriges största stad på 1630-talet, Riga. Detta sker under min andra vecka och sen blir det tillbaks till Skottens med allt det nya, ska bli spännande.

Sitt nu inte inne, passa på och njut av solen när den väl är framme, puss och kram.
M

Inga kommentarer: