söndag, juni 10, 2012

Gud vare tack och lov, nu kom skatteåterbäringen :D

Veckan har gått som vanligt, mycket jobb men i fredags fick vi tre sorters smörgåstårta och kaffe med äppelkaka :D

På kvällarna har jag fortsatt att renovera altanen på framsidan, slipat på stolparna som är tryckta men målade av tidigare ägare.

Skattepengarna kom också så i lördags åkte jag in tidigt för att handla lite virke på byggmax eftersom jag hade ett bonuskort där, tog en sväng förbi K-rauta och handlade lite jord och växter samt en lite present till min lillebror som blir 40 om en dryg månad.

Sen åkte jag till Media Markt för att titta på en ny TV, en platt, min första. Det fanns några som låg hyffsat i pris men jag åkte vidare till El-giganten och lyckade få tag på en Sandström 55" LED för 7499 (ordinarie pris 18995) och tyvärr hade de inget fäste av den sort jag ville ha så jag fick ett annat för reapris, ytterligare 250 rabatt :D

Plockade upp Miss G och sen for vi hem till Tierp och öppnade en flaska bubbel för att fira och sätta upp monstret på väggen. Det gick bra, men sen att få fram bilden var ett större trassel, jag köpte för ett tag sen digitala sändare från Ruckus som skulle få ner bilden till TV'n. Det tog ett tag men nu funkar det.

Hoppas på lite uppehåll mellan skurarna så att jag kan få klippa gräset, så lite gräs och hinna med att rensa lite ogräs också :D

Ha det gott.
M

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Magnus,
så härligt med tre sorters smörgåstårta! Och roligt med altanbygge. Visste du att Byggla har en altantävling där du kan vinna 10 000 kronor? Du borde delta! Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer om Byggla och om den lilla presenten du får om du är intresserad av att visa upp ditt projekt! :)
Mvh
Vendela på Byggla