tisdag, november 20, 2012

Kanske skulle köpa en Trisslott...

 Ja det här hade ju kunnat vart kul om det inte var så att jag var och besiktigade bilen och släpet i måndags och besiktningskillen sa att jag läckte glykol. Jag vet sa jag, jag fyllde på igår men det läcker så lite att det räcker med att fylla på en gång varannan månad. Fick se var läckan var och efter besiktning med underkännt pga airbagproblem, som inget brytt sig om på åratal, dock ny lag from i år, åkte sen vidare mot jobbet. Fick inte upp någon värme och tänkte att jag skulle svänga av vid nästa avfart, dock blåste topplocket redan på avfarten, jippie.
 Skulle få träffa yngsta sonen på lördagen och gå på bio, fick dock inga svar om vilken film han ville se och på fredagskvällen fick jag slutligen svaret att de tydligen varit magsjuka sedan morgonen, tydligen en tuff jävla magsjuka som gör att man inte kan få iväg ett SMS. Jag som lyckats låna bil och tankat upp den till ingen nytta :-( Helgen fortgick i samma tecken, fick skicka hem särbon som betedde sig som ett praktarsel och skällde ut mig för att jag inte visste vilken bil hon hade för åratal sedan, påpekade dock att det inte var det märke hon sa då jag känner till alla modeller sedan 60-talet och ingen modell har ett nummer i sig. Toppade det hela på lördagen då min mor ringde och undrade när alla vi skulle komma och äta och jag sa att det inte blir något då de var magsjuka. Hon hade dock mage att beklaga sig, hon som bor några hundra meter från min son och kan gå dit varje dag! Jag har för helvete 7 mil!Skällde ut henne då hon sa åt mig att skita i honom, hur fan tänkte hon där? Man överger väl förihelvete inte sina barn? Slängde på luren och vart uppringd direkt och fick frågan varför jag la på luren, idiotförklarade henne och det tog ett tag innan hon fattade hur jävla illa hon uttryckt sig.
Annars går det bra, huset är varmt, just nu 26 grader i vardagsrummet pga kakelugnen, annars ligger det på runt 21-23 grader i rummen och då kör jag bara med luft/vatten värmepumpen och en eldning i pannan per dag. Sparar med andra ord minst 3-3500/månad just nu och ekonomin börjar återhämta sig, ja... minus bilen då som kommer att kosta en hel del :-(

Inga kommentarer: