onsdag, november 06, 2013

Jaha, så var det slut då, har sagt farväl till oktober och hej och välkommen till november.

 Nyrakad och det är dags att inse att jag inte hinner ta bilder nog pga detta pissemörker så här års, så ni får hålla till godo av de få bilder jag hinner ta inomhus och vissa helger då jag är vaken samtidigt som solen är uppe.
 Som fler av er vet älskar jag vin och följer många importörer via nätet och även tillverkare m.m. en av dem är den blonda kvinnan med rosa läppstift som vi känner som Maria Montazami, dock ser inte hennes vin ut som det här, min undran är VARFÖR INTE! Köper man hem ett gäng BiB's så har man tassels till hela hemmet :D
 Efter jobbet på fredagarna brukar jag försöka hinna med en  eller ett par öl på Latitude-59 innan jag åker hem. I fredags tror jag att det blev 4-5 öl, ett glas Zinfandel, ett glas bubbel och en drink gjord på blåbärslikör och Sprite.
 När jag kom hem sent på kvällen var det inte läge för att laga till något avancerat, tur att det var rea på Billy's i förra veckan på Coop :D
 Gjorde en klassiker i veckan, ungkarlsgryta! Tog lite gul, röd och vitlök, tomater, morötter och stekte med en halv falukorv, tre bratwustar och några paprikor, hällde på lite rödvin, toppade med en burk färdig Chille con carne och en burk vita bönor, lite kryddor. Till detta ett paket pastasnäckor och vips så hade jag en kanongod middag och 8 matlådor av det kryddstarka slaget :D
 Fick lite frulle i Tierp på väg in till jobbet, det var gott.
Men allt som oftast är det ju så här det ser ut när jag äter :D Ha det gott i novembermörkret, samla kraft inför snöskottandet, på lördag drar jag till Älvsjö och blir salig av all Champagne och annat vin och mat som jag ska fylla min kropp med på Mitt Kök mässan :D Ta det lugnt i vardagen <3 p="">

Inga kommentarer: