tisdag, november 26, 2013

En månad kvar till jul...


 Hallå där, mörkret sveper fram över staden och det blir färre tillfällen att fotografera.
 Som vanligt varje år så infaller det en 3.e torsdag i november och ett av mina favorit viner släpps.
 Som vanligt lade jag en flaska i källaren och korkade upp en annan, måste säga att årets skörd var ett av de bästa jag smakat.
 Uppsala ler vackert om morgnarna, tur det för det är inte särskilt varmt ute.
 Visade sig att det var startmotorn som krånglat, men nu har morbror Hasse bytt ut den och fått gamla Bettan att rulla.
 Min älskade gamla Bettan
 Hösten är här och dagarna blir kortare.
 Altanen har gjort sitt för i år.
 Draperiet mellan vardagsrummet och hallen, lite sol som tränger igenom mitt på dagen.
 Lite ljus i brasan lättar upp stämmningen.
Eldar upp lite skräp så som toarullar och reklam. Ha en skön avslutning på November.

Inga kommentarer: