torsdag, februari 06, 2014

Jisses vilken vecka...

 Veckan började ju bra med dubbla tårtor på jobbet :D Man fick i sig lite extra socker så att man orkade hålla sig vakenoch jobba lite hårdare. Var ju ensam i fabriken och skulle hålla koll på rörnitsmaskinen, packmaskinen och två plastsprutor medan jag jobbade vid en tredje.
 Som vanligt ända sen 1100-talet så var det Distings marknad på Vaksala torg i Uppsala på måndagen och tisdagen, passade som vanligt på att köpalite god korv, 6 för 120 spänn.
 Vaksala torg ser lite annorlunda ut från när jag gick i skolan där, nu finns ju UKK där.
 Har fått en ny medarbetare på jobbet, gissa vem av de gamla och den nya som gjort vilka av dessa? Han blir nog inte långvarig
 Slog nytt spikrekord, trots en del incidenter, 14140 tassar på en dag är nytt rekord, för spik, med rörnit ligger det lite högre, hade jag inte jobbat ute på lagret ett par timmar så hade det varit ännu högre.
 Denna station har fått vila i veckan då jag har kört möbelskålar i denna plastspruta och i början på nästa vecka blir det samma sak fast en storlek större, sen byte till lite klisterkrokar av den mindre storleken för att sen byta till den stora. Fick hem plast till allt idag, skönt att ha material hemma för ett halvår framåt.
Som en hök har jag övervakat och fintrimmat denna station och det har gett resultat, i morgon mitt på dagen så har jag fått ihop alla 5D som vi har på order samt lite till lagerhyllorna, synd att det finns så många andra storlekar och sorter som det är slut på. Men men det finns ju fler maskiner att jobba på, dock med manuell teknik dvs jag som jobbar :D

Ha en skön avslutning på veckan. Puss å kram :D

Inga kommentarer: