tisdag, februari 11, 2014

Två veckor kvar till löning och jag har 200:- i plånkan.

 Tog mig en långpromenad i lördags, det var ju hyfsat väder och det gavs tillfälle att ta några bilder. Upptäckte att vi har gott om mossa här i köpingen.
 Hittade mer än tio olika sorters mossa och lavar på den platsen där Unkan
(ungdomsgården som brann ner för ett stort antal år sedan) tidigare låg.
 Vissa dagar känner man sig precis så där, totalt jävla utbränd, men just nu ser man ljuset i slutet av tunneln. Ekonomin kommer att förändras till det bättre då jag snart får en extra månadslön då jag inte tog ut mer än två semesterdagar av förra årets dagar och till midsommar så blir det ju en del tillbaka på skatten.
 Seriöst, hur obstinat får en stolpe vara?
 Mitt hem, min borg, Shiraz Castle som nu är riktigt varm och go, hade 21.8 grader i hallen som är den kallaste platsen i huset.
Kunde inte motstå frestelsen när Konsum reade ut denna osten pga kort datum, bäst före på fredag. Men hallå, mögelost kan ju inte bli för gammal, provade halva igår och den smälte i munnen, så himla god, det fick bli vitt vin till då det röda är slut men det funkade fint.

Har kommit ikapp så bra på jobbet att det snart inte behövs jobba över längre, kan ju vara skönt att komma hem lite tidigare och hinna ta hand om hemmet.

Ha en skön vecka ;)

Inga kommentarer: