lördag, november 29, 2014

Advent

 Så var det snart slut på 2014 och dags att se tillbaka på året som varit. Det har carit ett hårt och jobbigt år med många stormar runt privatlivet och på jobbet, efter branden ser fabriken ut så här.
 Större problem med datorer har det också varit och det gäller fortfarande, men jag hankar mig fram med plattan och mobilen när det krånglar.
 Har inte hunnit se Allt ljus på Uppsala pga all övertid på jobbet, men har sett lite grann och det blir bättre och bättre men ibland svårt att se om det är med i utställningen eller inte.
 Som här, är Åhléns med eller inte? Trädet är inte med utan står där belyst varje vinter. Men nu börjar man se hur min gamla arbetsplats kommer att se ut.
 Tredje torsdagen i November har passerat och årets Beaujolais Nouveau har inköpts och avnjutits och den var extremt god i år, tror att det är den bästa sedan jag började samla på dem 1992.
 Har fått igång den tredje maskinen och börjat köra klisterkrok, lite bökigt då det är fel nos på maskinen.
 Det är mörkt och trist på mornarna men vackert, snart dags att låta utemöblerna gå i ide.
 Bytte från klisterkrok i styren till buffert i vanlig LD plast och nu går det så mycket bättre, dock är maskinen en aning hög så jag får stå på en lastpall för att nå till verktygen.
Avslutar dagens inlägg med en bild från stationen, ha en fin helg och första advent på er mina läsare.

Inga kommentarer: