söndag, november 16, 2014

Sjukt jobbig vecka med massor av ordrar och ingenting att leverera.

Hej på er! Ja trots allt så lyckas vi hanka oss fram på jobbet och snart kommer mitt plockbord upp från renoveringen och jag kan äntligen börja leverera det vi är kända för, golvskydd av alla de slag.
 I helgen så gjorde vi en liten utflykt till Dragon Gate och sedan vidare till ett köpcenter i Gävle och sedan vidare till IKEA för lite julstämning.
 Det var så klart en märklig upplevelse för Färingen att se Kina i det här kalla klimatet.
 Ett imponerande bygge men nästan helt folktomt, utomhus var det bara vi som gick runt och tittade.
 Allt byggt för hand och i sten, vad hade det inte kostat om det varit gjort här hemma?
 En kinesisk bärstol stod där på torget, passade på att få med Färingen i den.
 Det var en underbar dag som vi fick tillsammans, en av de få eftersom jag måste jobba över så mycket just nu pga branden, det kommer att bli ett tufft år eftersom när vi väl är i fas så ska vi flytta tillbaka till de gamla lokalerna.
 Det togs många bilder av Färingen, jag har ju sett det här många gånger men för henne var det nytt.
 Lite väl kallt tyckte hon att det var, men så är hon lite extra känslig pga hennes sjukdom.
 Stora entrén var stängd men vi fick komma in i restaurangen via en lite mindre dörr och där satt två mindre grupper och åt buffelunch för 118:-
 Det luktade kinakök i hela lokalen och vi gick runt och tittade på allt som fanns att köpa, allt av kinesisk kvalitet och stuk.
Efter besöket hos Dargon Gate, Rusta, Biltema, Jula och IKEA så tog vi oss hem och njöt av lite glögg och pepparkakor med ädelost på och strax innan middagen med lite grillat och rostade rotsaker så njöt vi av Så mycket bättre på TV4. Ha nu en skön avslutning på söndagen och passa på att njuta, i morgon är en annan arbetsdag och jag ska ta bilen med mig in för fix av ABS då den inte gick igenom besiktningen :( God helg på er :)

Inga kommentarer: