onsdag, november 04, 2015

Thailand del 3

 Avslutade mitt korta besök i Thailand med att besöka Hua Hin och passade på att träna lite på mina ryttar kunskaper, visade sig att hästen var riktigt känslig i munnen och kunde styras med en lätt hand.
 Besökte den fantastiska flytande marknaden i Samut Songkhram på vår väg till Hua Hin. Massor av kanaler, båtar och folk.
 Min fantastiska guide Bejita som hade med sig sitt barn barn på vår resa för att lämna över henne till sin mamma.
 Här fanns allt att köpa, Fried rice är ungefär som vår pyttipanna, man tager vad man haver som Cajsa Varg sa. Nu hade vi ju redan ätit en sjurätters strax innan så mat var inte att tänka på.
 Hittade en kille med en 15 kilos boa, den var jag ju tvungen att hänga lite med.
 Kräftskiva i oktober funkar lika bra som i augusti. Till lunch visserligen med krabba, bläckfisk och en hel del annat.
 Besökte ett coolt ställe som hade en keramisk fabrik med en mycket kreativ konstnär.
 Mitt rum i Hua Hin, My way hotell där alla rum har ett instrument för gästerna att spela på.
 Hela hotellet hade ett musikaliskt tema, alla möbler var gjorda av instrument eller föreställde instrument.
 Besökte minnesmärket Rajabhakti Park med de tidigare ledarna av Thailand.
 Rajabhakti Park.
 Vi besökte Cikada market men det fick bli ett kort besök för regnet överraskade oss och det var strax innan middag.
 Cikada market. Gott om handgjorda saker och coola designprylar.
 Hua Hin skylten på hotellet.
 Såg en råtta på väg till vårt frukostställe.
 Kan inte säga att jag hade tråkigt med min guide och vän, hon är full av bus.
 Jag valde ändå att spola ner toapappret istället för att lägga det i papperskorgen.
Sista frukosten avklarad och dags att bege sig hem till Sverige.

Inga kommentarer: