onsdag, april 05, 2017

April, april!

 Vi har börjat med ett litet lättare skiftarbete på jobbet, vilket gör att jag lämnar hemmet vid 05:30 och då kan det vara så här vackert i Tierp.

 Såg på Let´s dance och såg att det var lite som en Disneyfilm, tjejen som dansar med Johannes Brost heter Jasmine, längst till höger, men är det inte sedan, Belle, Askungen, Törnrosa osv?
 Visade sig senare att det tydligen var Star Wars tema och att Tilde var en ny Prinsessan Leia, mycket märkligt avsnitt.
 Vaknade på lördagsmorgonen och undrade om det skulle bli något Nyhetsmorgon och vad det skulle innehålla, tydligen en del Nyhetsmorgon.
 Luftvärmepumpen som nu skulle startas upp efter vinter har lagt av och efter lite forskning och förfrågningar på nätet så hittade jag felet och det kommer att kosta 6000 spänn att byta ut den del som brunnit, känns inte värt det, kommer at skaffa en varmvattenberedare istället för 1500.
 Våren har börjat krypa in på tomten, denna har spridit sig från grannen.

Lite Krokus har blommat och till och med hunnit blomma ut, nu ska jag se till att packa ner allt jag ska ha med mig på måndag, då jag drar till Thailand för att fira Songkran med min lilla älskling. Har köpt en GoPro 3+Black för att klara vattenkaskaderna, så det blir även lite snorklande på Koh Thalu. Ha det gött ses och hörs om ett par veckor.

Inga kommentarer: