torsdag, augusti 03, 2017

Och så var vi redan inne i Augusti, men jag har ju inte haft någon semester!

 Min matta av Lavendel levererar som vanligt, sprider doft och fägring samt lockar till sig bin och fjärilar.
 Kommer ut en morgon och upptäcker att jag fått fiber nergrävt på tomten, härligt, snart kan jag få lite bättre pris på bredbandet med lite TV-kanaler mm.
 Dagliljorna blommar en dag eller högst två och sen är man tillbaka på ruta ett igen, sommaren är på väg att överge mig.
 Får vansinniga mängder röda vinbär, trots att fåglarna sitter där om dagarna och mumsar i sig.
 Verkar även få en del äpplen. Dessa har tydligen varit ute och nattsuddat då de inte verkar helt skärpta.
 Någonting är fel på rabarbern, kan vara torka då bladen är lite missfärgade.
Lite bigaråer eller körsbär har jag fått också, inte någon större mängd men lagom för att stoppa i munnen vid hemkomst från jobbet.

Inga kommentarer: