tisdag, mars 20, 2018

Livet som gift passar mig.

 Slapp att ta tåget och bussen till Arlanda denna gången då Janne ändå skulle passera där i krokarna.
 På vägen dit såg jag i min reseapp att mitt plan var en timme försenat och då jag checkade in vid mitt budgetbolag påpekade jag att jag har ett anslutningsflyg. Vart då skickad till en annan disk och de sa att du kan ju chansa eller så får du åka med Qatar en timme senare med samma väntetid, fast då i Doha, taget sa jag, fri alkohol, laddare för mobilen och egen tv skärm!
 Firade med att ta in en flaska bubbel i väntan på avgång.
 Det går bra för Forex, men det är klart så jävla dålig kurs som man får där så täljer de ju guld med de som inte hinner växla någon annanstans
 Ojdå, där kom maten och en G&T, en wirre och ett glas rött, riktiga bestick får man också, ingen skit i plast.
 Kommer ihåg denna från tidigare flygningar, men kan ärligt inte säga att jag minns att jag tog denna bild denna gång.
 Min älskling kom och hämtade upp mig på flygplatsen och sedan bar det av till prästen/munken som avtalat.
 Här är vi precis nygiftaeller vad det kallas när en munk mumlar lite och skvätter vatten på oss.
 Firade första natten som ett par med lite 99 kronors whisky på ett hotell i Kanchanaburi.
Till frukost dagen efter åt vi lite av bananerna vi fått av munken. Det kommer snart mer men det har varit mycket nu och just nu är vi i Krabi i södra Thailand, vill ju inte att ni missar allt däremellan dvs vår resa till norra Thailand, stay tuned, peace out!

Inga kommentarer: