fredag, mars 30, 2018

Tillbaka mot PKK och slutet av min semester med min fru.

 Min underbara fru, här så trött efter vår vandring till toppen av Lejongrottans tempel i Krabi, hon tog in en majssoppa och orkade knappt äta upp den innan vi gick tillbaka till hotellet.
 Jag njöt däremot av min kyckling soppa, dvs Tom Ka Gai, älskar den soppan, så fräsch.
 Frågade min fru var hon ville bo, stranden, stan eller någon annanstans. Hon sa att hon inte visste var och jag frågade om det gick bra där vi stannat bilen och hon sa ja, kollade kartan via Hotels.com och 200 meter ifrån oss fann vi detta hotell. Drivs av en Kiwi så vi kunde ju prata med varandra :D
 På vägen hem mot PKK så stannade vi för lite lunch efter lite tjat från mig som ville äta frukost innan vi lämnade Krabi,vilket min fru glömt bort, vi hade ju en jobbig klättring dagen innan och behövde fylla på energi förrådet.
 En fantastisk lunch med glass efteråt för min fru för nästan inga pengar alls.
 Stannade till i Bang Saphan för att träffa en kompis, Wan, träffade hennes bror och hans fru också, så lika som bär, bara skägget som skiljer dem :D Konstaterade att deras galgar är återvunna av fulplast.
 Marknaden i BangSaphan, jag har varit där förr, men för min fru var det första gången.
 Föreslog att vi skulle ta kustvägen via Ban Grood, för att se på templet där och det var uppskattat trots att vi kom sent och att det var stängt att gå in i det.
 Inte tänkt på det tidigare då jag varit här, men nu såg jag ven Buddhan liknade, låt mig säga en fotbollsspelare som började i Rosengård;)
 Tillbaka i Thap Sakae så var det dags för begravning av en vän till min frus pappa och jag sa att det var OK och så satt man däri två timmar.
 Sötaste deltagaren på den begravningen, en liten valp.
 Min fru sa att hennes vänner ville äta frukost med oss, jag sa att frukost slutar vid 10 och sen är det lunch, så 10 minuter över så åt vi lunch och kompisens man och jag delade på två öl. Tjejen i röd/svart är ägaren och en kompis till min fru.
 Trots all den fantastiska maten lyckades jag hålla vikten denna resan och gick bara upp 800 gram, som jag redan gått ner på ett par dagar.
 Mycket mat och ett roligt sällskap, Wan hade med sig sin mamma, vi bodde nästan granne med Wan då vi bodde på ett riktigt coolt hotell.
Rajabhakti Park ett ställe min fru inte sett såjag ville att hon skulle ta en 10 minuters omväg när vi ändå var i närheten.
Mitt sista val av hotell vart ett ställe som var riktigt häftigt, kommer säkert att bo där i framtiden igen.
Hon ser inte helt nöjd ut min fru, men jag vet att hon gillade detta rum som även hade badkar och pool 10 meter från rummet.
En som vi trodde sista middag vid gatan så som de bästa måltiderna alltid är.
Röd curry med kyckling men försökte hålla igen på vitkålen då jag inte ville bli gasig inför flygningen
Glasnudlar och min favvis Bläckfisk, min fru vet att jag vill ha det så ofta som det går.
En stor öl och mat för två vuxna och notan slutar på runt 60 spänn, man blir så lycklig.
Men så sket det sig med flyget och jag fick ta ett annat plan med Thai istället för UIA och vi fick ett hotellrum och en lunch och middag ingick, för mig, fick betala extra för min fru som höll mig sällskap tills timman innan jag bussades ut till flyget.
Badkar och ett par winecoolers, aldrig fel att passa på att njuta av tillvaron, sen lite film  på engelska med Thai text så både jag och frun kunde njuta.
Ingen dålig lägenhet vi fick njuta av gratis, och självklart ska jag klaga och håva in 600 Euro på köpet för förseningen.
Äntligen på plats på flygplatsen
Suvarnabhumi
Tack Thailand för denna gång

Inga kommentarer: