fredag, oktober 19, 2018

Nu är det slut på värmen.

Det händer saker i Uppsala, på en vecka har det dykt upp 3 nya företag på Svartbäcksgatan och ett har bytt namn pga ägarbyte och detta trevliga hipsterställe har dykt upp i Gallerix gamla lokal på gågatan. Tittade in och två anställda samt 2 av 3 kunder hade skägg, en av kunderna var kvinna.
I år går träden i gult, bara gult.
 Hemma vid COOP ligger ljuset från reklamstorbildsskärmen på i trädkronorna och ger ett skiftande sken.
 I Svartbäcken fortsätter någon att dela ut sina gamla LP-skivor, ibland på bordet utanför Latitude-59 och ibland i pappkassar vid busshållplatserna.
 Det gamla folk/kundtomma Chitangmeia i Tierp har bytt ägare och heter nu Yiam Yiam och nu är det alltid folk där som sitter och äter, kunder eller familj är oklart men många är de.
 Nu syns inte längre gräset i Tierp, har aldrig sett så mycket löv i hela mitt liv. Jag klippte i helgen gräsmattan för sista gången för i år och det var mer löv än gräs.
 Jag sådde ett frö för 1 1/2 år sedan och nu kan jag snart skörda min första Habanero och med lite tur kommer det fler för den blommar fortfarande.
 Har haft en riktigt tuff och jobbig vecka på jobbet med mycket stress men man blir glad när man bjuds på mat på favorithaket i slutet av veckan.
Kommer hem och mamma har varit förbi och städat och morbror har bytt ut den gamla läckande och rinniga toalettstolen, samt bytt stol nere i källaren. Ser riktigt bra ut, lite ovant att sitta så högt bara.

Inga kommentarer: